måndag 5 januari 2015

Virkat eller wetex



Det är en av de stora frågorna hemma. Jag håller naturligtvis på virkat medan sambon håller på wettex.

Det senaste året har jag fyllt på lagret med virkade trasor ordentligt och några har slagits in och fått bli presenter också. Just nu ser det ut som jag leder kampen mellan wettex och virkat för det är nästan alltid en virkad trasa som hänger vid kranen. Disktrasor är ett fantastiskt projekt eftersom de blir klara på bara några timmar!

Årets favorit är disktrasor med snäckskalsmönster, här finns en bra beskrivning! De här två trasorna är i lin, jag tycker att det funkar bra med trasor i bomull också men lintrasorna är finare!







Bortsett från att sånt jag kan göra själv alltid är bäst så tycker jag att trasor i wettex luktar lite skumt och de blir dassiga nästan på en gång. Virkade håller en evighet!


Hittade lite obloggade bilder på datorn. Här är trasor som var klara när skillan blommade. Inte helt perfekta, jag håller ju fortfarande på att lära mig virka... Men vem behöver perfekt fyrkantiga disktrasor? De här bomullstrasorna är virkade bara med stolpar, supersnabba!




                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar